blokken-klein

  • banner1
  • banner2

De school

Ligging

De school is gelegen in een wijk waarvan de bebouwing hoofdzakelijk ontstaan is in de 70er en 80er jaren, centraal gesitueerd en goed bereikbaar.

OBS de Fontein
Wielerbaan 17
2924XP Krimpen aan den IJssel

Telefoon: 0180 513835
Fax: 0180 554636
E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Huisvesting

De school is gebouwd in 1975, telt 8 groepslokalen, 1 speellokaal, een grote hal, 1 lokaal+ multifunctionele ruimte voor de peuterspeelzaal en naschoolse opvang. De Fontein is sinds medio 2000 een "Brede School".  Rondom het schoolgebouw liggen ruime speelplaatsen en plantsoen. De schoolroute voor de kinderen is veilig.

Het schoolbestuur

De openbare scholen in Krimpen aan den IJssel en Capelle aan den IJssel worden sinds 1 januari 2006 bestuurd door de bestuurscommissie Openbaar Primair Onderwijs Capelle aan den IJssel en Krimpen aan den IJssel (OPOCK). Deze bestuurscommissie geeft als bevoegd gezag richting aan het openbaar primair onderwijs en bestuurt op hoofdlijnen. Bij de uitvoering van de dagelijkse bestuurszaken wordt de commissie bijgestaan door het stafbureau openbaar primair onderwijs.

Waar de school  voor staat

De school wil bekend staan als een school waar:

  • Kinderen van 4 tot 12 jaar binnen een heldere structuur optimale ontwikkelingskansen krijgen, in een veilig pedagogisch klimaat;
  • Rekening wordt gehouden met de individuele verschillen tussen kinderen, deze worden gerespecteerd en waarop structureel in het onderwijsleerproces wordt ingespeeld;
  • Kinderen worden voorbereid op hun toekomst maar niet alleen door middel van kennis, maar ook door middel van sociale vaardigheden;
  • Zelfstandigheid op sociaal, emotioneel gebied en een zelfstandige werkhouding bij kinderen wordt gestimuleerd;
  • Alle betrokkenen (leerkrachten, leerlingen en ouders) open en eerlijk met elkaar omgaan.

De school biedt daartoe:

  • Een weloverwogen opzet om verschil in aanleg en tempo te verwezenlijken;
  • Een leeromgeving waar kinderen zich thuis voelen, veilig voelen: de school heeft een pestprotocol;
  • Een vertrouwelijke relatie tussen leerkracht en leerling gebaseerd op duidelijke regels en consequent gedrag;
  • Moderne methodes of leerwegen die tegemoet komen aan de verschillende ontwikkelingsmogelijkheden van de kinderen;
  • Een team van leerkrachten dat voorgaande principes in de praktijk kan brengen door het geven van efficiënte instructie en begeleiding;
  • teamleden die waar nodig hun professionaliteit op peil houden en inspelen op recente belangrijke ontwikkelingen in het onderwijs.